Merak Edilen Sorular
Kaç yaşına kadar diş teli tedavisi yapılır?
Güncel tedavi yaklaşımları ile birlikte artık her yaşta diş teli tedavisi mümkündür. Ortodontik tedavi (dişteli) için önemli olan hastanın diş etrafındaki kemik seviyesinin yeterli olmasıdır.
İmplant tedavisi çok ağrılı mı oluyor?
İmplant yerleştirilmesi esnasında lokal anestezi uygulandığı için ağrı hissedilmez. İdeal konumda uygulanan implant tedavisi sonrasında ise hafif derecede ağrı görülebilir yada hiç ağrı görülmeyebilir. İmplant cerrahisi sonrası analjezik, antibiyotik ve oral antiseptik gargara reçete edilerek ağrı minimuma indirilmektedir.
4 yaşında çocuğum korktuğu için ağzını açmıyor ağlıyor diş tedavisi yapılamıyor. Ne yapabiliriz?
Çocukluk çağı hastalarda dental işlemler sedasyon anestezi -genel anestezi altında çok rahat bir şekilde yapılmaktadır. Hastalarımızın tek seferde sedasyon altında tüm dental işlemleri tamamlanmaktadır.
Diş eti kanamam oluyor, bunun sebebi ne olabilir?
Diş taşı, dental plak birikimi ve diş eti rahatsızlıkları sebebiyle diş eti kanaması olabilir. Kliniğimizde tüm ağız diş temizliği yapılarak diş eti kanamaları tedavi edilmektedir.
Diş taşı temizliği dişlere zarar verir mi? Dişlerde çizilme yapar mı?
KESİNLİKLE HAYIR. Dünyada sayısız bilimsel çalışma diş taşı temizliğinin dişlere en ufak bir zararının (çizilme vb gibi) olmadığını kanıtlamıştır. Asıl olan diş taşı temizlenmediğinde; diş eti çekilmesi, dişlerde sallanma ve hassasiyet ile karşılaşabileceğiniz gerçeğidir.
Kanal tedavisi ne zaman ve nasıl yapılır?
Kanal tedavisi, dişi çekimden kurtarma tedavisidir. Tedavi esnasında herhangi bir ağrı hissedilmez. Çürük sinirlere (pulpaya) ulaştığında iltihaplanmaya yol açmakta buda ağrıya neden olmaktadır. Kanal tedavisi genel olarak 2 seans sürmektedir. İlk seansta sinirler ve iltihaplı bölgeler gelişmiş teknoloji olan endomotor cihazı ve nikel-titanyum eğeler ile temizlenerek yıkanmaktadır. En az 1 hafta kanal içi antimikrobik ajan ile bekletilmektedir. 2. seansta ise kanal içi dolum yapılıp daimi dolgusu yapılmaktadır. Kanal tedavisi ilk seans sonrası hafif ağrı görülmesi normaldir.
Gömülü 20 yaş diş çekimi sonrası yüzde şişlik olması normal mi?
Evet normal. Gömülü 20 yaş diş çekimi sonrası çekim bölgesi dikişlerle kapatılır. Sonrasında iyileşme bölgesinde şişlik 3. güne kadar hafif hafif artar. 3. günden sonra şişlik azalmaya başlar. 1 hafta sonra dikişler alınır ve şişlik azalmış olur.